1. Rada Rodziców jest samorządnym przedstawicielstwem rodziców, współdziałającym w realizacji zadań szkoły z dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną, samorządem uczniowskim, organami nadzorującymi szkołę oraz organizacjami i instytucjami.
2. Do zadań Rady Rodziców należy:
3. Rada rodziców opracowuje regulamin, na podstawie którego sprawuje swoją funkcję.
4. Zebrania Rady Rodziców są organizowane przez dyrektora szkoły bądź na wniosek przewodniczącego Rady.
5. Środki finansowe są gromadzone na koncie Rady Rodziców, a wydatki uzgadniane z prezydium Rady. Wszystkie rachunki akceptuje podpisem przewodniczący Rady Rodziców i dyrektor szkoły.
6. Preliminarz dochodów i wydatków jest zatwierdzany przez Radę Rodziców na początku roku szkolnego.
7. Dwa razy w roku przewodniczący Rady Rodziców bądź dyrektor szkoły przedstawia Rodzicom dokładny stan wydatków i środków finansowych.
8. Każdy z Rodziców ma prawo wglądu do kart wydatków i rachunków.
9. Rozliczenia finansowe prowadzi osoba zaakceptowana przez Radę Rodziców.
Odsłony: 7555